Thursday 26 June 2014

MAKANAN UNTUK KULIT SIHAT,CANTIK & BERSERI

ASSALAMMUALAIKUM,
hai korang..
harini hani nak kongsi dengan korang makanan untuk kita kekalkan kulit cantik n berseri..
SHAKLEE hanye supplement yg membantu kt untuk terus sihat...tp kalau kt mkn SHAKLEE tp xamalkan pemakanan n gaya hidup yg sihat,sia-sia je kt amik SHAKLEE...ingat..SHAKLEE or mane2 supplement hanyelah pembantu,pendokong dan pencetus rasa sahaja..but,SHAKLEE is the best supplement yg hani pernah try ok..

okkkk...berbalik kpd tajuk utama..jum kt tengok cara kekalkan kulit cantik n berseri:

1) SALAD



Enam helai daun salad mengandungi 100 peratus keperluan Vitamin A harian kita. Vitamin ini berfungsi meremajakan kulit dengan cara meningkatkan pergantian sel. Selain itu, kandungan kalium dalam salad juga menambah zat kulit dan meningkatkan penyerapan oksigen dengan cara memperbaiki aliran darah.

2) TOMATO


Kajian menunjukkan,jika kita makan lima sudu pasta tomato kaya lycopene setiap hari selama tiga bulan memiliki perlindungan 25 peratus lebih banyak terhadap pancaran sinar matahari. Selain itu, makanan ini juga menjadikan kulit mempunyai lebih banyak kolagen untuk mencegah kulit daripada kendur.

3) SOYA



Kajian menunjukkan, kedutan halus dan ketegangan kulit akan meningkat apabila perempuan berusia di akhir 30- an dan 40-an. Oleh itu, anda digalakkan makan makanan yang kaya dengan isofl avon soya yang dikenali dengan aglycone seperti tempe.

4)  APPLE HIJAU/MERAH



Quercetin, antioksida yang banyak terkandung dalam kulit epal berupaya melindungi kulit daripada pancaran sinar UVB yang boleh membawa kepada berlakunya kanser kulit.

5) STRAWBERRY


Secawan strawberrry menyediakan 130 peratus Vitamin C iaitu zat yang kuat untuk meningkatkan pengeluaran serat kolagen. Fungsi kolagen adalah untuk membantu kulit tetap tegang dan lembut. Semakin banyak Vitamin C bererti semakin sedikit garis-garis yang muncul di kulit. Gadis dengan pengambilan Vitamin C yang rendah berpotensi tinggi untuk memiliki kulit kering dan berkerut.

6) AIR PUTIH
 

amalkan minum air putih sekurang2 nye 3 liter sehari...ea mmg bnyk...tp anda akan terkejut dengan hasilnye..korang trylah utk seminggu,hari2 minum 3 liter, konpem berat turun,kulit pon cantik...berseri semacam je..

haaa...beshkan...ni seme antara makanan yg mmg kt kene amik dengan kerap...hani besenye amalkan makan tomato n minum air putih je...itu mmg benda wajib...lepas telan SHAKLEE,hani akan pastikan badan hani terima air yg cukup supaya supplement yg hani telan tue cpt larut...

ok apelagi...jum kita displin kan diri kt,amalkan SHAKLEE n makan makanan yg sihat2 ni...jummm.. daaa...

No comments: